Kwik-Fit wilde een nieuwe klantgroep gaan aanspreken, de zakelijke leaserijder. Dat paste niet bij het opgebouwde imago van ‘snel en goedkoop’. Ik mocht een voorstel doen om de klantruimtes op een Kwik-Fit manier aan te laten sluiten bij een hoger klantsegment. Het plan werd unaniem gekozen en als test op twee projecten uitgevoerd.
Met groot succes. Van het plan is een huisstijl handboek gemaakt wat als vaste leidraad wordt gebruikt bij de renovatie van de vestigingen.

Vertrouwen door transparantie
Door de klant letterlijk een kijkje in de keuken te gunnen wek je vertrouwen. Het gaat immers om je auto waar je zuinig op bent. Bij hoeveel garages kun je zo in de werkplaats kijken?

Vertrouwen door ervaring
Hoeveel kennis en ervaring heeft Kwik-Fit eigenlijk. Weinig mensen weten dat het bedrijf uit Engeland komt, al ruim 40 jaar in Nederland bestaat, zo’n 90 vestigingen heeft en bijvoorbeeld de bedenker is van het bandenhotel. De Heritage-wand geeft deze achtergrond informatie waardoor je nog geruster op je auto zit te wachten.

Verbeterd werkproces aan de balie
Het receptiemeubel is ontwikkeld als een gereedschapsbox zoals je deze ook ziet in de werkplaats. Door nauw overleg met de medewerkers heeft elke tool een vaste plek in de balie.









Een compleet plan
De nieuwe grafische huisstijl van Kwik-Fit werd vertaald naar een interieur-huisstijl. Kleuren op de muren, kozijnen en vloertegels en een compleet nieuwe meubellijn met een op maat ontworpen receptiemeubel en koffiemeubel. De twee meubels zijn er in een grote en kleine variant, omdat niet elke vestiging even groot is.