Waarom zou je als kleine ondernemer investeren in een website?
Wat kan een website voor jouw bedrijf betekenen?
Hieronder 10 uitdagingen van ondernemers waar een professioneel ontworpen website een oplossing is.
1. Zichtbaarheid vergroten
Een website zorgt er voor dat klanten je makkelijker kunnen vinden. Dat werkt natuurlijk via zoekmachines als Google.
Het ‘hebben van een website’ is niet genoeg. Je wordt niet vanzelf gevonden. Een professionele webdesigner geeft advies en helpt je met een goede strategie die geïntegreerd is in je website.
2. Toegankelijkheid verbeteren
Je bedrijf is door je website 24/7 bereikbaar voor klanten. Zo hebben ze altijd toegang tot je informatie, producten en diensten zonder dat je daar zelf fysiek bij aanwezig hoeft te zijn.
Je kunt nog een stap verder gaan. Met geautomatiseerde tools, zoals een afsprakensysteem, maak je het jezelf én je klanten nog eenvoudiger.
3. Klantenbinding
Met een website kun je een relatie opbouwen met je klanten.
Ja echt!
Schrijf blogs of nieuwsbrieven, deel instructiefilmpjes en integreer je social media op je website.
Die persoonlijke touch maakt jouw bedrijf uniek. Daarom komen klanten graag bij jou.
4. Informatieverstrekking
Op je website geef je gedetailleerde informatie over je producten, diensten, prijzen, openingstijden en contactgegevens.
Klanten beslissen thuis of ze iets willen aanschaffen of ergens mee in zee willen gaan. Ze willen vooral goed worden geïnformeerd. Thuis, op de bank.
Staat er nauwelijks informatie op je website, sta je eigenlijk al 1-0 achter ten opzichte van je concurrenten.
5. Online verkoop
Met een e-commerce website verkoop je producten rechtstreeks aan je klanten. Dit vergroot je bereik en je klantenkring én het verhoogt je omzet.
6. Kostenbesparing
Een website kan je helpen met het automatiseren van processen zoals klantenservice, verkoop, factureren, reserveringen en afspraken maken. Dat scheelt tijd én personeelskosten.
Het maakt je bedrijf toegankelijker, dus je klant heeft er ook baat bij!
7. Marktonderzoek
Via je website kun je inzichten verzamelen over het gedrag van je klanten. Welke pagina’s worden bezocht, hoe lang blijven ze hangen en waar komen ze vandaan?
Ga nog een stap verder door ze een vragenlijst in te laten vullen. Niet zo maar een vragenlijst! Eentje waar de klant ook wat aan heeft. Een “ontdek wel type … jij bent” of “ben jij klaar voor een … verandering”. Zo verzamel je waardevolle data om nieuwe ideeën te toetsen.
8. Concurrentievoordeel
Met een professionele website val je op tussen de concurrentie die mogelijk geen of een niet zo effectieve website hebben.
Een professionele webdesigner doet onderzoek naar je concurrenten en geeft advies over hou jij met jouw bedrijf het verschil kunt maken.
9. Vertrouwen
Bij een verouderde website denkt een klant al snel: “Bestaat dit bedrijf nog wel?”
Een goed ontworpen website met een positieve gebruikservaring en kwalitatieve inhoud vergroot het vertrouwen in jouw bedrijf.
10. Flexibiliteit en schaalbaarheid
Je website kan makkelijk worden bijgewerkt, uitgebreid en aangepast aan de groei en veranderingen van je bedrijf.
Dus…
Denk je nu, “mmm, daar wil ik toch wel eens meer van weten!”
In een kennismakingsgesprek kijken we samen naar hoe een website kan bijdragen aan jouw bedrijf.
Neem hier contact op of plan alvast een online afspraak in.